Motivatie Greet Boots voor Chili reis - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu Motivatie Greet Boots voor Chili reis - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu

Motivatie Greet Boots voor Chili reis

Blijf op de hoogte en volg 40

09 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Niet verwacht dat ik nog een keer mee zou mogen gaan met een delegatie van de 40 MM naar projecten die zij steunen, de meeste gelegen in Derde Wereld landen.

Als moeder zijnde van Mieke mag ik mee. De enthousiaste verhalen die Mieke vertelde over haar reis in Tanzania deden mij besluiten om mee te gaan naar Chili. Ik voel mij heel bevoorrecht dat ik dit mee mag maken.

Vele jaren heb ik meegelopen, ook toen mijn kinderen nog klein waren en de 40 km heb ik niet altijd uitgelopen. Maar meedoen is belangrijker dan uitlopen. De laatste jaren ben ik actief als EHBO’er.

Een heel bijzonder moment zal ook zijn om het graf van pater Dirk te Wit te bezoeken in Valdivia. Deze geliefde pater heb ik verschillende malen ontmoet toen hij in Nederland was bij zijn familie, o.a. in Hem. Een pracht mens.

De projecten die wij bezoeken zijn ver van elkaar vandaan. Dit betekent dat wij heel wat uurtjes zullen reizen, maar dat heb ik er graag voor over. We worden overal gastvrij onthaald. En daar gaan wij natuurlijk ook lopen voor het goede doel.

De voertaal is Spaans en dat zal voor mij niet meevallen. Een handig reisboekje heb ik al in huis en dat is niet verkeerd om mee te nemen. Hopelijk dat er toch veel mensen Engels kunnen spreken. In de groep is er al één bezig met een cursus Spaans, toch wel prettig voor het communiceren als er op plekken alleen maar Spaans wordt gesproken.

Chili is in geografisch opzicht één van de merkwaardigste landen. Een lange kustlijn van 4300 km en het land is niet breder dan 355 km. Wat een verschil met ons kleine Nederland!

Ik zie er naar uit om deelnemer van de 40MM reis naar Chili te zijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

40

Een groep van 9 personen gaat namens de 40MM dit jaar in oktober een bezoek brengen aan diverse projecten in Chili. Ook wordt meegewandeld bij Anneke Kok in Talca (een klein stukje onder de hoofdstad Santiago). De groep bestaat uit: Lizet Vreeker, Jan Vreeker, Margreet Roet, Peter Bakker, Marianne Groot, Peter Groot, Vera Boon, Greet Boots & Mieke Boots. Enkele maanden zijn zij al met de voorbereidingen bezig en hebben contact gezocht met alle projecten die zij bezoeken. Ze zijn erg welkom bij de projecten die trots zijn om de 40MM te mogen ontvangen. De groep die naar Chili afreist zal sponsorgeld dat zij ophalen speciaal voor deze reis overhandigen aan de contactpersonen van de projecten. Er worden afspraken gemaakt hoe op de langere termijn hulp kan worden geboden.

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 26743

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

40MM vertrekt naar Chili

Landen bezocht: