Afkickkliniek San Benardo in nieuwe shirts - Reisverslag uit San Bernardo, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu Afkickkliniek San Benardo in nieuwe shirts - Reisverslag uit San Bernardo, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu

Afkickkliniek San Benardo in nieuwe shirts

Door: Pedro

Blijf op de hoogte en volg 40

25 Oktober 2012 | Chili, San Bernardo

De Congregratie van het Heilig Hart heeft de verslaafdenkliniek voor mannen met alcohol- of drugsproblemen reeds vele jaren onder haar hoede. Pater Theo Borst is hierbij grondlegger en contactpersoon. Momenteel wordt hard gewerkt om de organisatie sterk te verbeteren zodat dit goedwerkend instituut verder kan. 70% Van de cliênten vindt zijn weg positief in de samenleving terug. Belangrijk is het afkicken, maar ook de zorg achteraf, die hier geboden wordt. In ons gesprek met hen vroegen zij dan ook wat wij vinden van deze verandering in hun leven.
De gesponsorde shirts door Le Champion werden zeer dankbaar ontvangen.
Tevens werd een donatie overhandigd om het werk verder te ondersteunen.
Deze middag hebben we een open uitwisselingsgesprek met 1 van de burgemeesters van Santiago. Hierin willen we de missie van onze reis en de problemen die wij zijn tegengekomen bespreken.

• 25 Oktober 2012 - 19:07

Rina Boon:

Ik voel uit de reis verslagen dat het julie goed gaat, goede contacten en leuke ontmoetingen.De groeten uit Venhuizen.

• 25 Oktober 2012 - 19:23

Corrie En Co:

fijn om jullie berichten te lezen, nog een dagje en dan weer naar huis. goede reis terug naar huis en tot de vergadering! groetjes uit Enkhuizen.

Een groep van 9 personen gaat namens de 40MM dit jaar in oktober een bezoek brengen aan diverse projecten in Chili. Ook wordt meegewandeld bij Anneke Kok in Talca (een klein stukje onder de hoofdstad Santiago). De groep bestaat uit: Lizet Vreeker, Jan Vreeker, Margreet Roet, Peter Bakker, Marianne Groot, Peter Groot, Vera Boon, Greet Boots & Mieke Boots. Enkele maanden zijn zij al met de voorbereidingen bezig en hebben contact gezocht met alle projecten die zij bezoeken. Ze zijn erg welkom bij de projecten die trots zijn om de 40MM te mogen ontvangen. De groep die naar Chili afreist zal sponsorgeld dat zij ophalen speciaal voor deze reis overhandigen aan de contactpersonen van de projecten. Er worden afspraken gemaakt hoe op de langere termijn hulp kan worden geboden.

Actief sinds 03 Aug. 2012