motivatie Margreet - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu motivatie Margreet - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu

motivatie Margreet

Blijf op de hoogte en volg 40

15 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Als meisje van een jaar of zeven liep ik met de kaboutertjes voor het eerst de 40MM. Eerlijk gezegd kan ik mij niet meer herinneren over het hoe, wat en waarom. Wel weet ik dat ik de jaren daarna meestal meegelopen heb totdat ik wegging uit Venhuizen om te studeren en te werken elders, het hoorde er in Venhuizen gewoon bij.
Inmiddels woon ik alweer 6 jaar met man en zoon met veel plezier in Venhuizen en kwam bij mij de 40MM ook weer in beeld. Deze was er nog altijd wel, echter niet zo op de voorgrond. Een tweetal jaar geleden mocht ik plaats nemen in het bestuur van de 40MM. Een nieuwe wereld ging voor mij open. Het deelnemen aan de wandeling en sponsors zoeken is mooi, maar de achtergrond en de omvang van het vrijwilligerswerk hebben een diepe indruk op mij gemaakt en nog steeds zie ik meer en meer waar het eigenlijk om gaat; het in beweging zetten van mensen om iets mogelijk te maken in een ontwikkelingsland.
Regelmatig kwam ter sprake dat er voor de 40e 40MM wederom een reis naar het buitenland gepland ging worden en wat is mooier om dat te doen en ter plekke te gaan zien op wat voor manier al jarenlang projecten ondersteund worden. Verre reizen hebben al heel lang mijn interesse, echter het komt er niet altijd van. Het combineren van een verre reis en de idealen waar de 40MM voor staat is dé reden voor mij om mee te gaan naar Chili. Ik heb er heel veel zin in!
Margreet

  • 07 Oktober 2012 - 20:01

    Anneke Breg:

    Margreet en alle andere Chiliwandelaars heel veel plezier ,goede reis en in gedachte ben ik bij jullie
    groeten Anneke Breg Wervershoof

  • 17 Oktober 2012 - 10:33

    Francina:

    Hoi Margreet, Peter en alle andere Chilipeppers eindelijk na alle voorbereidingen zijn jullie op weg. Heel veel plezier en geniet ervan!! Ik blijf jullie volgen hoor. Enne even een opsteker het weer is hier in NL niet fijn dwz regen en koud. Ga er toch vanuit dat het bij jullie beter is.
    Groet, Francina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

40

Een groep van 9 personen gaat namens de 40MM dit jaar in oktober een bezoek brengen aan diverse projecten in Chili. Ook wordt meegewandeld bij Anneke Kok in Talca (een klein stukje onder de hoofdstad Santiago). De groep bestaat uit: Lizet Vreeker, Jan Vreeker, Margreet Roet, Peter Bakker, Marianne Groot, Peter Groot, Vera Boon, Greet Boots & Mieke Boots. Enkele maanden zijn zij al met de voorbereidingen bezig en hebben contact gezocht met alle projecten die zij bezoeken. Ze zijn erg welkom bij de projecten die trots zijn om de 40MM te mogen ontvangen. De groep die naar Chili afreist zal sponsorgeld dat zij ophalen speciaal voor deze reis overhandigen aan de contactpersonen van de projecten. Er worden afspraken gemaakt hoe op de langere termijn hulp kan worden geboden.

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 26769

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

40MM vertrekt naar Chili

Landen bezocht: