Motivatie Marianne Groot voor Chili reis - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu Motivatie Marianne Groot voor Chili reis - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van 40 MM - WaarBenJij.nu

Motivatie Marianne Groot voor Chili reis

Blijf op de hoogte en volg 40

14 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Al jong werd ik door familie, school en acties van de kerk enthousiast en nieuwsgierig naar het werk in de ‘missie’. Jarenlang heb ik gezongen in een ‘missiebandje’ voor Mill Hill in Hoorn. Altijd heb ik het gevoel gehad echt iets te moeten doen ‘daar’. Het is er nooit van gekomen ondanks mijn vele reizen door de wereld. Nu, met de ruime ervaring in het vrijwilligerswerk bij o.a. de 40MM wil ik graag eens in een land ter plekke zien waarvoor het allemaal wordt gedaan. Door de levensverhalen van Westfriezen die ooit wel gegaan, zijn blijft het mij nog altijd boeien.

Jonge mensen, en ook iedereen die vandaag de dag gaat naar de Derde Wereld om projecten op te starten en/of te helpen, zich in te zetten voor avontuur en beleving kan ik alleen maar aanmoedigen. Door mee te werken in de werkgroep en door de sponsortocht van de 40MM soms zelfs geldelijk op weg te helpen. De acties om geld binnen te krijgen op een ludieke manier vind ik een uitdaging en ook een unieke manier van samenwerken. Met velen voor velen.

Samen met mijn man Peter wil ik kennis maken door zelf te reizen en projecten te bezoeken naar één van de landen waar Westfriese wereldwerkers zich inzetten.

Chili komt dit jaar op ons pad en dat is dan ook het avontuur en de uitdaging om aan te gaan. Samen met de groep Chilipeppers en het contact dat we al hebben met de 4 projecten en hun begeleiders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

40

Een groep van 9 personen gaat namens de 40MM dit jaar in oktober een bezoek brengen aan diverse projecten in Chili. Ook wordt meegewandeld bij Anneke Kok in Talca (een klein stukje onder de hoofdstad Santiago). De groep bestaat uit: Lizet Vreeker, Jan Vreeker, Margreet Roet, Peter Bakker, Marianne Groot, Peter Groot, Vera Boon, Greet Boots & Mieke Boots. Enkele maanden zijn zij al met de voorbereidingen bezig en hebben contact gezocht met alle projecten die zij bezoeken. Ze zijn erg welkom bij de projecten die trots zijn om de 40MM te mogen ontvangen. De groep die naar Chili afreist zal sponsorgeld dat zij ophalen speciaal voor deze reis overhandigen aan de contactpersonen van de projecten. Er worden afspraken gemaakt hoe op de langere termijn hulp kan worden geboden.

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 865
Totaal aantal bezoekers 26741

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

40MM vertrekt naar Chili

Landen bezocht: